Skip to main content

Als ik morgen een container nodig heb, dan staat hij er!

De Boer Maatwerk in interieur is een bedrijf in opbouw. In het driejarig bestaan is de interieurspecialist al fors gegroeid. Zo fors dat De Boer Maatwerk in interieur in 2017 en 2018, twee jaar achtereen, zelfs werd uitgeroepen tot FD Gazellen, een prijs voor één van de snelst groeiende bedrijven in Nederland. In al deze groei en hectiek, zijn kopzorgen rondom afvalinzameling wel het laatste waar directeur/eigenaar Jacob De Boer zich mee bezig wil houden. Daarom koos hij voor SUEZ.
Over De Boer Maatwerk

Dienstverlening uitbreiden en besparen

De Boer nam het bedrijf 3 jaar geleden over van de vorige eigenaar, Tamse Interieurbouw. “Toen liep er al een contract met SUEZ”, vertelt Jacob. “We hebben wel een evaluatie gedaan van onze wensen en behoeften en op basis daarvan zijn we het gesprek aangegaan met SUEZ. Achter onze zaak hadden we hele hoge bakken staan. Daar moesten mensen steeds naar toe om het afval in te doen. We hebben gekeken hoe dat efficiënter kon en ook gelijk het restafval meegenomen. Daar heeft SUEZ een mooi plaatje voor gemaakt, waarbij de dienstverlening van SUEZ is uitgebreid en een aanzienlijke besparing is behaald in de personeelskosten.”

Kleine aanpassing, groot verschil

Veilig en efficiënt werken

Jacob is naar eigen zeggen ‘super tevreden’ over SUEZ. “We hebben nu een container voor restafval en 4 kleine containers voor hout. Als we grotere partijen hebben, laten we een grote houtcontainer komen. Voorheen hadden we 2 hoge containers en op vrijdagmiddag moest al het afvalhout daar in gegooid worden. Mijn personeel moest daarvoor telkens bukken en stapelen, daar werden ze niet blij van. Toen hebben we, samen met SUEZ, gekeken of dat niet anders kon. SUEZ stelde voor om een bak te nemen die 25 cm lager is. Nu kunnen we alles in één keer in de bak schuiven. Dat is veel efficiënter, maar veel belangrijker, het is veel fijner voor de medewerker. Het is een hele simpele oplossing, maar je moet het wel even verzinnen. En dat deed SUEZ.”

Ontzorgen

“We hebben gekozen voor SUEZ vanwege de goede serviceorganisatie”, geeft Jacob aan. “Als ik morgen een container nodig heb, dan staat hij er. Moet hij opgehaald worden, dan wordt dat geregeld. SUEZ is niet de goedkoopste, maar ik wil ontzorgd worden in deze dingen en dat doet SUEZ onwijs goed. We hebben ook een hele goede band met onze accountmanager. Zij is een halve marketingmachine voor ons. Ze is zo enthousiast over ons bedrijf dat ze overal reclame voor ons maakt.”

Duurzaamheid

Jacob is zijn bedrijf nog aan het opbouwen en daar is hij heel druk mee. Duurzaamheid is daarom nu nog geen eerste prioriteit. “Eerst ga ik zorgen dat ik klanten heb, dat ik meubels maak en dat deze bij de klanten komen, daarna gaan we optimaliseren. Daar valt duurzaamheid voor mij ook onder. Ik ben er in mijn achterhoofd wel al mee bezig. Ik weet zeker dat de overheid het over een aantal jaren verplicht stelt om afval nog beter te scheiden. In de toekomst kan SUEZ daar dus zeker ook weer een rol in spelen.”
Waar bent u naar op zoek?
TOP