SUEZ Nederland maakt gebruik van cookies. Lees meer over ons cookiebeleid ×

HOME

CONTACT   

Home   >  
Prijswijziging

Prijswijziging

Prijswijziging - aangepaste tarieven vanaf januari 2018

Vanaf 1 januari 2018 wijzigen onze tarieven. Op uw eerste factuur van 2018 ziet u wat deze wijziging voor u betekent. Uw factuur kunt u raadplegen op de SUEZ Customer Portal.

Hieronder leest u waarom de tarieven wijzigen, klik op de onderwerpen voor meer uitleg:

 

Samenvatting:

De twee voornaamste beweegredenen die de 6 – 10% stijging op de prijzen van onze meest voorkomende services veroorzaken zijn:


1) Capaciteitsgebrek en kostenstijgingen in verwerking.
Door de positieve economische ontwikkeling stijgt het aanbod van afval. Door de crisis zijn de investeringen in nieuwe capaciteit echter beperkt geweest. Daarnaast loopt Nederland voor op de ontwikkeling van recycling waardoor de import van afval aantrekt. Dit alles in combinatie met de wereldmarkontwikkelingen. Een voorbeeld daarvan is het Chinees milieubeleid (Operation SWORD) waardoor papier en plastics niet of moeilijk hun weg vinden, hierdoor stijgen de verwerkingsprijzen. Voor sommige slechte kwaliteiten, zoals het geval is bij folies, kunnen dit enorme kostenstijgingen zijn. Ook hebben verwerkers te maken met de normale prijsstijgingen van arbeid en materialen, toegenomen druk op veiligheid en de daarbij behorende investeringen.

 

2) De nieuwe CAO en kostenontwikkeling.
De nieuwe CAO laat, gedreven door chauffeurstekort en prijsontwikkeling, een plus van 10% in 2,5 jaar zien, waarvan per 1 januari 2018 t.o.v. januari 2017 al 6,67% kostenstijging wordt gerealiseerd. De overige kosten stijgen door de brandstofontwikkeling, congestie (file druk), banden en inflatie rond de 5%. Ook de investeringen in met name brandveiligheid zijn nog steeds aanzienlijk wat uiteraard kostenverhogend werkt.

 

Onze kosten zijn grofweg te verdelen in twee categorieën van ongeveer 50% namelijk de logistieke gedreven kosten en verwerkingskosten. Voor onze specifiek gevaarlijk afval services gelden drie belangrijkste categorieën: inzameling, milieudepot-bewerking en verwerking. Afhankelijk van het servicetype herkennen we een verhouding van respectievelijk 30%, 35%, 45%.

 

Hebt u vragen of wilt u precies weten wat deze wijzigingen voor u betekenen, neem dan contact op met onze klantenservice op 0900 - 8444.

Marktontwikkelingen >

 

Logistieke ontwikkelingen >

 

Ontwikkelingen afvalstromen >

 

©2018 SUEZ Nederland     Privacy regeling   Disclaimer   Sitemap   Contact   Werken bij SUEZ